Home Finanse 7 sposobów na zarabianie podczas transmisji online

7 sposobów na zarabianie podczas transmisji online

by Redakcja
7 sposobów na zarabianie podczas transmisji online

Zarabianie na live streamingu stało się coraz bardziej popularne w ostatnich latach, zwłaszcza wśród twórców treści oraz influencerów. Wraz z dynamicznym rozwojem platform streamingowych, takich jak Twitch, YouTube czy Facebook Gaming, istnieje wiele możliwości generowania dochodów dla osób, które chcą podzielić się swoimi umiejętnościami, wiedzą czy pasjami na żywo. Dla wielu osób, to właśnie przychodu z kanału są głównym źródłem utrzymania. Jesteś jedną z nich, a może dopiero planujesz zacząć swój streaming? Sprawdź kilka najbardziej popularnych sposobów zarabiania na live streamingu.

Reklamy i sponsorzy

Podobnie jak na YouTube, reklamy mogą być wyświetlane przed, w trakcie lub po transmisji na żywo, generując dochód dla twórców. Emisja reklam zachodzi zwykle w jednym z dwóch modeli. Pierwszy z nich to reklamy w ramach systemu reklamowego Google. Są to losowo dobierane przez system Google reklamy, często zbieżne z kanałem. Reklamodawca nie musi martwić się o reklamodawców, bo dostarcza mu ich system reklamowy Google Ads. Streamerzy mogą także nawiązać współpracę z markami samodzielnie i promować ich produkty czy usługi w ramach sponsorowanych transmisji.

Płatne subskrypcje od widzów

Niektóre platformy, takie jak Twitch czy YouTube, umożliwiają widzom opłacanie comiesięcznych subskrypcji, które oferują dostęp do ekskluzywnych treści wideo czy dostęp do wydarzeń tylko dla subskrybentów. Wymaga to jednak od twórcy zaangażowania w przygotowanie treści tylko dla subskrybentów, w innym razie cała idea traci sens.

Napiwki od widzów

Wiele platform umożliwia widzom przekazywanie napiwków twórcom treści w czasie rzeczywistym. Napiwki mogą być przekazywane w formie walut wirtualnych, takich jak bity na Twitchu czy superczaty na YouTube, które następnie można wymienić na prawdziwe pieniądze. To najbardziej bezpośredni sposób dotowania działalności twórcy. Wielu twórców wręcz reżyseruje swój streaming właśnie po to by otrzymać jak najwięcej wpłat.

Zakupy na żywo

Streamerzy mogą promować i sprzedawać produkty lub usługi podczas transmisji na żywo, prowadząc widzów do sklepów internetowych lub umożliwiając im zakupy bezpośrednio na platformie. Pomysł ten może obejmować zarówno produkty własne, jak i współpracę z innymi markami.

Własne gadżety

Twórcy mogą sprzedawać własne gadżety, takie jak koszulki, czapki, plakaty czy inne przedmioty związane z ich marką. Sprzedaż gadżetów może zwiększyć zaangażowanie społeczności oraz pozwolić fanom na wyrażenie swojego wsparcia. Warunkiem jednak jest by oferowane przez twórcę towary miały unikalny charakter, innymi słowy, były nie do kupienia w żadnym innym miejscu.

Treści wideo pay-per-view

Streamerzy mogą oferować ekskluzywne treści na zasadzie pay-per-view, takie jak wydarzenia na żywo, warsztaty, webinary czy specjalne Q&A, które widzowie muszą opłacić, aby uzyskać do nich dostęp.

Kursy i szkolenia

Osoby, które posiadają wiedzę lub umiejętności w konkretnej dziedzinie, mogą oferować płatne szkolenia, warsztaty czy konsultacje indywidualne swoim widzom. Model ten rozwinął się szczególnie na kanałach o charakterze biznesowym. Widzowie przekonani do wiedzy i doświadczenia twórcy mogą spotkać się z nim w kameralnym gronie, często również offline. Szukasz profesjonalnej agencji social media? Zatem sprawdź www.riseupagencja.pl 

 

Related Articles